6 timers workshop med velafprøvede værktøjer
iPaden får meget kritik i medierne for at børnene sidder for meget stille og bliver dovne. I workshoppen er vi optagede af at koble iPad med bevægelse, samarbejde, leg og læring.

På workshoppen får deltagerne:
–  Konkret inspiration til hvordan digitalisering og bevægelse kan forenes og integreres i forhold til de 6 læreplanstemaer

For hvem?

For medhjælpere og pædagoger i børnehaver (3-6 år)
Workshoppen er for dig:

  • der mangler ideer til hvordan iPaden kan bruges kreativt, legende og aktivt
  • der er frustreret over, hvordan du kobler det digitale med bevægelse
  • der ønsker at få en større bevidsthed ind i arbejdet med børn og bevægelse i hverdagen

Med en dynamisk og dialogbaseret undervisning, veksler vi mellem teori, praktik, refleksion og småopgaver. Vi er meget optagede af at koble både teori og praksis. Vi bringer teorier om børn, motorik, fysisk aktivitet, leg og læring ind i de praktiske lege.

Efter workshoppen er du i stand til at lave bevægelse med fokus på;

  • Hvordan bevægelse styrker barnet fysisk, kognitivt, psykisk og socialt
  • Hvordan vi justerer legen, så den får et andet og mere konkret læringsmål
  • Hvordan du inddrager iPad i forhold til leg, samarbejde og bevægelse ift. læreplanstemaerne

Du får konkrete eksempler på gemmeleg, rimelege, billedopgaver, aktiviteter til børns sprogudvikling, skattejagt og masser af gode og kvalificerede apps til målgruppen 3-6 år.

Du får efterfølgende tilsendt PowerPoint og legebeskrivelser.

Pris:

Pris pr. deltager 1.500 kr. + moms

Forplejning:

Vi serverer en lækker frokost og der vil være morgenmad, frugt, kaffe og the formiddag og kage, kaffe og the eftermiddag.

Tid og sted:

Onsdag d. 1. Juni kl. 9.00-15.00 på Nørre Fælled Skole, Biskop Krags Vænge 7, 2100 København Ø.

Praktisk:

Medbring tøj, der egner sig til bevægelse til både indendørs og udendørs samt sko til både ude og inde. Medbring en iPad pr. deltager. I vil en uges tid før workshoppen få tilsendt en liste over de apps, som skal være hentet inden workshoppen.

Tilmelding:

Tilmelding sker på: info@motorikcenter.dk til min assistent Ninna.

Du bedes skrive, hvis du betaler med EAN nr:

Navn(e) og email på hver en deltager, dato for workshop, institution, adresse, EAN nr og en att person der skal stå på faktura.

Du bedes skrive, hvis du betaler privat:

Navn(e) og email på hver en deltager, dato for workshop og bruge dette: betalingslink

”Vores succeskriterier er at deltagerne kan anvende materialerne og værktøjerne direkte i deres praksis”.

Workshoppen afholdes af: Chalotte Runge & Minea Neigaard

Hent hele forløbsbeskrivelsen her

Teknologien i sig selv er ikke en mirakelkur. Det er pædagogik og didaktikken, der er det centrale, når iPaden gør sit indtog i børnehaven. Vores budskab er, at iPaden er mere end en spillekonsol. iPaden kan være med til at udvide og forskyde legen og kan bruges til leg, læring og bevægelse. Og så kan iPaden også tages med ud i naturen.

Undervisere

Minea Neigaard er læreruddannet og cand.pæd. i didaktik. Jeg er lektor på pædagog- uddannelsen i UC-Syd, og her underviser jeg bl.a. i ”mediekultur og mediepædagogik”.
Der er en tendens til, at iPaden udsættes for kritik i medierne ift. stillesiddende aktiviteter og dovne børn. Jeg er netop optaget af, hvordan pædagoger kan kombinere iPaden med bevægelse, leg, samarbejde og læring.

Chalotte Runge er fysioterapeut og Bach. Scient i idræt, grundlægger og ejer af Motorikcenter.dk. Jeg brænder for at være med til at forankre mere krop og bevægelse i børns og voksnes hverdag.
Mit ekspertområde er forankring af bevægelse i praksis og særligt i forhold til, hvordan vi får de kropsusikre og urolige børn inkluderede.
Jeg har grundlagt BevægelsesMENTOR Uddannelsen, hvor hold 4 starter i august 2017.

Læs mere om dem der

Jeg har fået et helt nyt syn på hvad digitale medier kan

Mette Johnsen

Dejligt med en masse konkret input, vi kan bruge med det samme

Mette Gill

Det har været mega sjovt!"
Sune Petersen

Det har givet mig et nyt syn på de digitale remedier og hvordan jeg arbejder med dem i praksis"

Mette Sevel Johnsen